ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00 تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی صرفا برای خودروهای خارجی می باشد
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00
تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی برای خودروهای خارجی می باشد

آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟ بعد از پولیش زدن ماشین چه باید کرد؟ بهترین زمان برای پولیش زدن ماشین کی است؟ آیا ماشین را بعد از پولیش می توان شست؟ آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟ بهترین پولیش برای خط و خش ماشین کدام است؟ این ها سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد. قطعا اگر به بدنه خودرو خارجی خود اهمیت می دهید پیدا کردن پاسخ این سوالات نیز برای شما مهم است.

در این مقاله قصد دارید علاوه بر پاسخ دادن به سوالات شما اطلاعاتی در مورد واکس و پولیش ماشین های خارجی در اختیار شما قرار دهیم. شاید تصور کنید که واکس و پولیش ماشین تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما در استفاده متوجه می شوید که این دو نتیجه ای کاملا متفاوت باهم دارند. چند نمونه از عکس قبل و بعد پولیش ماشین را می توانید در وب سایت اتوبیرنگ علی مومنی مشاهده کنید. برای واکس بدنه ماشین و پولیش بدنه ماشین های خارجی با ما همراه باشید.

واکس بدنه خودرو چیست؟

واکس از زمانی که اختراع شده است و از آن استفاده می شود به دو صورت در بازار عرضه شده است. چسبی و مایع. این واکس از مواد مصنوعی ساخته شده است. مزیت واکس برای بدنه خودرو این است که سبب افزایش درخشندگی بدنه و جلوگیری از آسیب های تابش نور آفتاب می شود. ماشینی که واکس زده شده جایی برای دوده، حشرات، آلودگی هوا و … ندارد. پس نیازی به به شستشوی مداوم نخواهد داشت.

پولیشه بدنه خودرو چیست؟

یک نوع ساینده که مانند سمباده عمل می کند و یک پرداخت ظریف بر روی بدنه خودرو ایجاد می کند. در نتیجه ظاهری تمیز و یکدست را مشاهده می کنید. انتخاب پولیش یکی از مهم ترین مراحل است چرا که با انتخاب نادرست می توانید نتیجه عکس ببینید. برای شناخت انواع پولیش می توانید به وب سایت اتوبیرنگ علی مومنی مراجعه کنید.

سمباده هایی که برای پولیش ماشین استفاده می شود متنوع است و بر روی هریک عددی نوشته شده است تا زبری و نرمی آن را مشخص کند. هرچه این اعداد بزرگتر باشند پولیش نرم تر می شود. شما می توانید برای پولیش بدنه ماشین خارجی خود به این مجموعه مراجعه کنید. اما سوال اصلی این است که آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟
آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

تفاوت واکس و پولیش در چیست؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که واکس و پولیش هر دو یک کار را بر روی بدنه خودرو انجام می دهند. در صورتی که این یک باور غلط است. پولیش با استفاده یک سمباده لایه برداری می کند و نواقص ظاهری خودرو را برطرف می کند. و پس از پولیش می توانید از واکس بدنه استفاده کنید تا آلودگی ها بدنه ماشین را رمجددا خراب نکنند. بنابراین این دو روش هیچ شباهتی باهم ندارند و در واقع مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

بعد از پولیش زدن ماشین چه باید کرد؟

پیش از اینکه سوال آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟ پاسخ دهیم باید بدانید که بعد از پولیش زدن ماشین چه باید کرد؟  بعد از اتمام کار یکبار دیگر تنها به صورت سریع بدنه خودرو را بشویید و حتما آن را خشک کنید. پس از آن شست و شو تنها با شامپو و شوینده بدنه خودرو انجام شود. بدون نیاز به واکس زدن، شستشو و خشک کردن خودرو با دستمال ماکروفایبر حداقل 350 گرم انجام شود.

آیا پولیش زدن برای ماشین ضرر دارد؟

در صورتی که پولیش کاری در زمان درست صورت گیرد و دفعات محدودی انجام شود هیچ ضرری برای بدنه ماشین ندارد. اتومبیل ها پس از مدتی که در معرض گرد و غبار، ضربه و عوامل طبیعی قرار می گیرند برای بازگشت به براقیت اولیه نیاز به پولیش کاری دارند. 

توجه داشته باشید که پولیش ماشین باید به دفعات محدود تکرار شود و نمی توان پشت سر هم و بدون فاصله این کار را انجام دهد. عاقلانه است که پولیش ماشین زمانی انجام شود که می خواهید خودرو را بفروشید و لازم است که ظاهر خودرو بسیار شکیل باشد.

آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟
آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

آیا پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

نکته مهم در مورد پولیش کاری این است که برای جلوگیری از اسیب دیدن رنگ بدنه خودرو در زمان پولیش کاری می بایست این کار با مواد باکیفیت و استاندارد و توسط افراد متخصص انجام شود تا با مشکلی روبرو نشود. پولیش کاری در واقع به معنی برداشتن یک لایه از خودرو می باشد و اگر مواد مناسبی برای این کار استفاده نشود ممکن است رنگ بدنه دچار مشکل شود. برای پولیش مشاین خارجی خود پیشنهاد می کنیم به یک مرکز معتبر مانند اتوبیرنگ علی مومنی مراجعه کنید.

واکس یا پولیش؟ کدام بهتر است؟

واکس و پولیش هر دو برای براق کردن و باکیفیت نشان دادن رنگ بدنه ماشین مورد استفاده قرار می گیرند. اما عملکرد آن ها باهم فرق دارد و به همین دلیل باید با آگاهی کامل انتخاب خود را داشته باشید.

پولیش لایه بردار است و تنها نکته ای که باید در مورد آن دقت کنید این است که نباید آن را به دفعات انجام دهید اگر استانداردهای مربوطه را رعایت نکنید ممکن است بدنه خودرو دچار آسیب جدی شود. واکس از نظر ظاهری شبیه پولیش است اما یک لایه جدید بر روی بدنه خودرو ایجاد می کند که رنگ بدنه را شفاف تر می کند. همچنین یک لایه محافظتی نیز محسوب می شود.

آیا واکس و پولیش برای رنگ ماشین ضرر دارد؟

واکس و پولیش دو روش محافظتی از بدنه ماشین می باشند که اگر در زمان های مشخصی انجام شوند هیچگونه ضرری برای بدنه ماشین ندارند. شما می توانید برای ترمیم بدنه ماشین خارجی خود به اتوبیرنگ علی مومنی مراجعه کنید. این مجموعه چندین سال است که در زمینه ترمیم بدنه خودرو فعالیت می کند و صرفا در زمینه خودروهای خارجی کار می کند. شما همچنین برای سرامیک بدنه خودرو خود می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

Call Now Buttonدریافت نوبت و مشاوره رایگان