ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00 تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی صرفا برای خودروهای خارجی می باشد
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00
تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی برای خودروهای خارجی می باشد

تفاوت پولیش و واکس خودرو

تفاوت پولیش و واکس خودرو، یکی از سوالاتی است که برای افرادی که قصد انجام کارهای مراقبتی بدنه و رنگ خودرو را دارند پیش می آید، می باشد. بسیاری از افراد عادی و حتی بسیاری از افرادی که کار واکس و پولیش خودرو را انجام می دهند هم ممکن است ندانند که تفاوت پولیش و واکس خودرو در چیست. این دو به دلیل کاربرد نزدیک به همی که دارند، به اشتباه ممکن است توسط افراد یکی تلقی شوند که این کار اشتباه است. در صورتی که به دنبال راهی برای مراقبت از بدنه خودرویتان می گردید و یا اگر که مسائل مرتبط با بحث مراقبت از خودرو و رنگ آن برایتان جذابیت دارد، ادامه مقاله امروز اتو بی رنگ علی مومنی را از دست ندهید.

پولیش خودرو چیست؟

برای آن که بتوان راجع به تفاوت پولیش و واکس خودرو صحبت کرد، باید دانست که اصلا پولیش خودرو چه چیزی است؟. پولیش که از کلمه انگلیسی Polishing به زبان پارسی وارد شده است به طیف وسیعی از کار ها و فرایند هایی گفته می شود که توسط افراد مختلف و متخصص به جهت برطرف کردن نواقص، براقیت بخشیدن و در نهایت زیبا تر کردن سطح انواع متریال ها مثل بدنه خودرو، چوب، شیشه، پلاستیک، رزین اپوکسی و…. مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت واکس بدنه خودرو و پولیش بدنه خودرو خود می توانید با شماره 09124225050 تماس حاصل نمایید.

این تعریف کلی پولیش بود اما پولیش به طور تخصصی در ارتباط با خودرو، عبارت است از مایعی کرم مانند که به جهت از بین بردن خط خوش، براق کردن و زیبا تر کردن بدنه و رنگ خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. مایع پولیش در ترکیبات خود عناصر ساینده ای دارد که ی لایه بسیار نازک از رنگ بدنه خودرو را بر می دارد، که همین هم باعث می گردد که خط و خش ها از سطح بدنه حذف شده و بدنه خودرو یکدست، زیبا و براق شود.

برای مالیدن پولیش بر روی بدنه خودرو، هم می توان از دست و تکه پارچه ای کمک گرفت و هم می توان با استفاده از دستگاه های پولیش برقی کار را انجام داد. برای انجام پولیش کاری، تولید کنندگان انواع پولیش ها توصیه می کنند که به جای انجام یک بار کار با فشار زیاد، عمل مالش چندین بار اما با فشار کم صورت بگیرد. البته باید این موضوع را هم درباره پولیش در ذهن داشته باشید که انجام چند باره آن در فواصل کوتاه به رنگ خودرو آسیب وارد می نماید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز واکس بدنه خودرو در تهران

واکس خودرو چیست؟

با پولیش آشنا شدیم اما قدم دیگری هم که باید در راستای فهمیدن تفاوت پولیش و واکس خودرو برداشته شود، آشنایی با واکس خودرو است. واکس خودرو که ترکیبی از انواع روغن ها، حلال ها  و مواد معدنی از این قبیل، و شامل عصاره های اتانول، چکیده ای از مواد معدنی، نفت، ناپنا و… می باشد، یک ترکیب مومی است که یک لایه محافظ را بر روی بدنه و رنگ خودرو ایجاد می کند و باعث براقیت و زیبایی سطح خوردرو می شود. واکس های خودروی باکیفیت، علاوه بر جذابیت بخشیدن، از خودور ها در مقابل موارد مضری مثل اشعه یو وی، گرمای شدید هوا، آلودگی های زیست محیطی و رطوبت هوا هم مراقبت می کنند.

در جهان امروز برای افزایش کارایی و بالاتر رفتن کیفیت واکس ها، از مواد طبیعی و مصنوعی مختلفی برای افزایش دوام، براقیت بخشی و در نهایت اثر گذاری واکس خودرو استفاده می شود. واکس هایی که به روش سنتی تولید شده اند، ‌اکثرا بر پایه ماده ای به نام کارنوبا هستند که در شکل و حالت طبیعی و خالص خود ساختاری سخت دارد که آن چنان کاربردی نیست. اما واکس هایی که نرم تر هستند و از روغن ها و تقطیر های نفتی مخلوط تهیه شده اند کاربرد بیشتر و اثرگذاری بهتری دارند.

تفاوت پولیش و واکس خودرو چیست؟

درست است که هم واکس خودرو و هم پولیش خودرو هر دو برای مراقبت، محافظت از رنگ و بدنه خودرو و زیبای و براقیت بخشیدن به آن کاربرد دارند، اما در این میان تعدادی تفاوت پولیش و واکس خودرو هم وجود دارد. تفاوت پولیش و واکس خودرو موارد متفاوتی می باشد اما از عمده ترین تفاوت ها این می باشد که واکس یک لایه نازک به عنوان محافظ را بر روی رنگ و بدنه خودرو ایجاد می کند، در حالی که پولیش خودرو یک لایه نازک را از روی بدنه و رنگ خودرو بر می دارد. برای این که از پرحرفی جلوگیری شود، به ‌برخی از موارد تفاوت پولیش و واکس خودرو در قسمت زیرین اشاره هایی شده است.

  • پولیش بر خلاف واکس نیازی به پاک شدن ندارد.
  • از واکس می توان برای هر رنگی استفاده کرد.
  • پولیش به علت لایه برداری ای که انجام می دهد، رنگ را در برابر آلودگی ها ، اشعه های مضر و… آسیب پذبر تر می کند.
  • امکان استفاده از پولیش برای تمامی رنگ خودروها وجود ندارد.
  • واکس به علت قابل حل نبودن در آب، از بدنه خودرو در مقابل باران های معمولی و اسیدی محاقظت می کند و برای مدت ظولانی تری ماندگاری دارد.
  • به علت نقطه ذوب بالایی که واکس ها دارند، در مقابل گرمای شدید مقاوم تر هستند.
  • اینکه پولیش در امر براق تر و درخشنده تر کردن خودرو هایی که زرق و برق خود را از دست داده اند کاربرد بهتر و بیشتری دارد هم از دیگر موارد تفاوت پولیش و واکس خودرو می باشد.

بهترین مرکز واکس و پولیش خودرو در تهران

در صورتی که با خواندن موارد تفاوت پولیش و واکس خودرو، تصمیم جد گرفتید که از میان واکس یا پولیش با توجه به نیاز و دلخواه تان، یکی از آن ها را برای محافظت و جذابیت بخشیدن به بدنه خودرویتان انتخاب کنید، پیشنهاد می شود که برای انجام این کار به دنبال مرکز خودرویی معتبری بگردید که از تیمی مجرب و حرفه ای برخوردار باشد. یکی از این مراکز معتبر که تیمی متشکل از حرفه ای ترین دیتیلر ها دارد، مرکز خودرویی اتو بی رنگ علی مومنی می باشد، که شما می توانید برای انجام انواع فعالیت های مراقبتی خودرو مثل انجام پولیش خودرو، صافکاری PDR، انجام واکس خودرو، انجام رنگ و نقاشی خودرو، احیای رنگ، انجام سرامیک و نانو سرامیک خودرو، تیونینگ خودرو و تمامی فعالیت هایی از این قبیل، به آن ها مراجعه کنید و از خدمات شان بهره مند شوید.

Call Now Buttonدریافت نوبت و مشاوره رایگان