ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00 تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی صرفا برای خودروهای خارجی می باشد
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00
تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی برای خودروهای خارجی می باشد

مزایا و معایب تیونینگ خودرو

آیا تا به حال اسم تیونینگ به گوشتان خورده است؟!، آیا مزایا و معایب تیونینگ خودرو را می دانید؟. احتمالا خودرو هایی به چشتان خورده است که ظاهری کاملا خاص دارند و به شکلی اسپرت، عجیب و متفاوت ارتقا پیدا کرده اند و شتاب و سرعت بالا تری نسبت به مدل عادی همان خودرو دارند این خودرو ها تیونینگ شده اند. اگر که ماشین باز هستید یا که به ماشین ها علاقه دارید، در ادامه مقاله همراه اتوبیرنگ علی مومنی باشید، چرا که در طول صحبت هایمان قرار است به تیون کردن و مزایا و معایب تیونینگ خودرو بپردازیم.

مزایا و معایب تیونینگ خودرو
مزایا و معایب تیونینگ خودرو

تیونینگ چیست؟

اولین سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد این است که اصلا تیونینگ خودرو چیست؟.  می شود این طور گفت که تیونینگ، راه و روشی است برای اسپرت کردن ظاهر و باطن خودرو و بهبود کارایی آن. تیون کردن خودرو، ایجاد تغییرات و بهبود هایی در برق خودرو، پیشرانه خودرو، ظاهر خارجی و داخلی آن و حتی قسمت های آیرودینامیکی اش است. تمامی اقداماتی که در تیونینگ خودرو انجام می شود برای این است که خودرو شما هم شکل و شمایل زیبا تر و اسپرت تری به خود بگیرد و هم عملکرد کلی آن بهبود پیدا کند. مزایا و معایب تیونینگ خودرو و تغییرات آن بسیار متنوع و گسترده است به شکلی که، گاهی این تغییرات به اندازه ای است که می شود گفت شما پس از اتمام تیونینگ، خودروی جدیدی تحویل می گیرید که در اغلب قسمت ها به خودرویی که قبل از تیونیگ بود، هیچ گونه شباهتی ندارد.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش تیونینگ موتور خودرو

تیونینگ چه بخش هایی را در بر می گیرد؟

تیونینگ خودرو همانطور که گفتیم بخش های وسیعی از خودروی شما را دچار تغییر می کند. البته  انتخاب این که چه بخش هایی دچار تغییر شوند و چه بخش هایی تغییر نکنند، کاملا در اختیار خودتان است. همین تنوع انتخاب در بحث تیونینگ باعث شده است که مزایا و معایب تیوننگ خودرو، کاملا بسته به سلیقه و دیدگاه خود صاحب خودرو باشد. برای این که با تغییرات و بخش هایی که شامل این تغییرات می شوند آشنا شوید، ما در پایین برخی از آن ها را برایتان لیست کرده ایم.

تیون کردن صندلی ها؛ یکی از کار هایی که برای تیون کردن کابین خودرو می توان اتجام داد، تیونینگ صندلی ها است. تیون کردن صندلی، می تواند تنها تعویض کردن روکش صندلی باشد، می تواند نصب آپشن هایی مانند نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی برای صندلی باشد یا می تواند تعویض کل صندلی و جایگزینی آن با صندلی دیگری باشد.

تغییر ظرفیت موتور.

تغییر بخش درونی کاتالیزور، لوله اگزوز و مسیر خروج دود.

تعویض سری اگزوز.

اضافه کردن مانیتور به صندلی ها؛ یکی از راه های که با آن می توانید جلوه داخلی خودرویتان را اسپرت و مدرن تر کنید، نصب مانیتور بر روی پشت سری صندلی ها می باشد. در صورت نصب مانیتور بر روی صندلی ها، نه تنها خودرویتان مدرن تر دیده خواهد شد، بلکه اسباب سرگرمی ای برای سرنشینان پشت هم ایجاد خواهد شد.

تقویت سیستم ترمز خودرو.

ارتقا و ریمپ کردن ECU، که مرکز فرمان دهی خودرو است.

استفاده از فیلتر های هوای اسپرت به جای فیلترهای معمولی.

تیونینگ سیستم صوتی؛ یکی از اصلی ترین آیتم هایی که افراد پس از خریدن خودرو اقدام به تیون کردن آن می کنند، تیونینگ سیستم صوتی است. یکسری از خودرو ها پس از تولید توسط کارخانه، تنها یک سیستم رادیو پخش دارند که حتی فلش هم نمی خورد. شما با نصب یک سیستم صوتی نسبتا پیشرفته و یک سیستم مالتی مدیای لمسی، می توانید هم داخل کابین و داشبورد خودرویتان را زیبا تر کنید و هم لذت بیشتری از پخش موسیقی ببرید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز خدمات تیونینگ خودرو در تهران

استفاده کردن از سیستم های سوپر شارژ و توربو شارژ.

سبک تر کردن وزن خودرو به جهت افزایش شتاب آن.

مجهز کردن فیلتر هوای موتور به خنک کننده که به ورود بهتر هوا و به احتراق بهتر موتور کمک می کند.

مزایا و معایب تیونینگ خودرو

مزایا و معایب تیونینگ خودرو
مزایا و معایب تیونینگ خودرو

 

به بخش مزایا و معایب تیونینگ خودرو که مهم ترین بخش مورد نظر مقاله ما است، رسیدیم. تیونیگ خودرو نیز مانند تمامی چیز ها در این کره خاکی علاوه بر ویژگی و مزایایی که دارد، شامل نکات منفی ای هم هست که شما باید پیش از تیون کردن خودرویتان از آن ها به طور کامل آگاه باشید. برای این که با مزایا و معایب تیونینگ خودرو به طور کامل آشنا شوید، ما به برخی از آن ها در قسمت پایین اشاره کرده ایم.

مزایا:

  • پیشرفته شدن و بهتر شدن سیستم صوتی خودرو.
  • بالا تر رفتن توان و قدرت تولیدی پیشرانه .
  • فراهم شدن امکان استفاده از تمام ظرفیت خودرو با ریمپ کردن ECU.
  • تقویت نور تولیدی و زیبا شدن چراغ های خودرو.
  • امکان استفاده از کاور های مات و براق و دادن ظاهری خاص به خودرو.
  • تولید صدای جذاب با تعویض سری و سایر اجزای اگزوز.
  • امکان افزایش امکانات سرگرمی با نصب مانیتور های لمسی.
  • تغییر ارتفاع خودرو و پیدا کردن ظاهری اسپرت و خشن تر.
  • امکان استفاده از فنر های پنوماتیک و تغییر ارتفاع خودرو در هر لحظه که بخواهید.

معایب

  • هزینه بر بودن تیونینگ و بالا بودن نسبی قیمت قطعات لازم برای انجام آن.
  • ممکن است در زمانی که نیاز به فروش خودرو پیدا کنید، فرد خریدار تیونینگ خودرو لوازم نصب شده توسط شما را نخواهد و شما مجبور شوید خودرو را بدون لوازم بفروشید.
  • بالا بودن احتمال آسیب دیدن و به هم ریختن ECU، در صورت ریمپ شدن توسط افراد بی تجربه.
  • افزایش هزینه نگهداری و مصرف سوخت خودرو در صورت تقویت موتور.
  • امکان بهم خوردن ساختار استاندارد و اصلی خودرو.
  • بالا تر رفتن احتمال تصادفات و چپ شدن خودرو در صورت سبک کردن وزن آن.
مزایا و معایب تیونینگ خودرو
مزایا و معایب تیونینگ خودرو

آخرین سخنان

ما بحث هایی مثل تیونینگ خودرو چیست، بخش هایی که تغییرات تیونینگ خودرو آن ها در دربر می گیرد و مزایا و معایب تیونینگ خودرو را برایتان بیان کردیم، تا با دانستن آن ها بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا تیونیگ خودرو به دردتان می خورد یا خیر. الان با توجه به این که شما با تیونینگ خودرو آشنایی دارید و  مزایا و معایب آن را می دانید، بهتر می توانید سبک و سنگین کنید و ببینید که آیا علاقه شخصی تان و مزایای انجام تیونینگ آن برنده می شوند یا معایب آن.

اگر که پس از بررسی مزایا و معایب تیونینگ خودرو، تصمیم به انجام آن گرفتید، حتما بهتان پیشنهاد می کنیم که برای انجام کار های آن از یک مرکز خودرویی معتبر که سابقه انجام موفقیت آمیز تیونینگ خودرو را  دارد، استفاده کنید. یکی از این کلینیک های خودرویی معتبر، اتو بی رنگ علی مومنی می باشد که افزون بر ارائه خدمت تیونینگ خودرو با ارائه تمامی مشاوره ها و خدمات مورد نیاز شما نظیر صافکاری پی دی آر، صفرشویی خودرو، احیای رنگ آن و… آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

Call Now Buttonدریافت نوبت و مشاوره رایگان