ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00 تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی صرفا برای خودروهای خارجی می باشد
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 8:00 الی 19:00
تمامی خدمات اتوبیرنگ علی مومنی برای خودروهای خارجی می باشد

تیونینگ موتور خودرو

با آموزش تیونینگ موتور خودرو در خدمت شما هستیم. همانطور که در بخش تیونینگ خودرو اشاره کرده ایم یکی از مراحل تیونینگ خودرو مربوط به مشخصات فنی خودرو می باشد که در آن موتور خودرو تقویت می شود. در حقیقت این مرحله به معنی افزایش توان و قدرت موتور همراه با بالا بردن زیبایی ظاهری خودرو می باشد. به این ترتیب اگر به تیونینگ خودرو علاقه مند هستید و می خواهید به تقویت موتور خودرو خود بپردازید دراین بخش با آموزش تیونینگ موتور خودرو با ما همراه باشید.

در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین مسائل در مورد تیونینگ موتور خودرو این است که در این زمینه دارای تجربه کاری باشید چرا که کوچکترین اشتباهی در تیونینگ موتور خودرو باعث می شود جان راننده به خطر بیفتد. بنابراین اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتر است به یک مرکز معتبر برای تیونینگ موتور خودرو خود مراجعه کنید. مجموعه اتوبیرنگ علی مومنی با سال ها تجربه در زمینه تیونینگ خودرو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. با آموزش تیونینگ موتور خودرو در این مقاله با ما همراه باشید. 

آموزش تیونینگ موتور خودرو
آموزش تیونینگ موتور خودرو

 

تقویت موتور خودرو، اصول اولیه تیونینگ خودرو

یکی از اولین گام ها برای تیونینگ خودرو تقویت موتور خودرو می باشد. این کار به دو روش صورت می پذیرد. در روش اول که عمدتا به وسیله یک فرد متخصص می بایست انجام گردد این است که با توجه به نوع موتور تغییراتی در آن داده می شود که باعث افزایش محسوس قدرت موتور می گردد. اما در روش دوم که هر فرد مبتدی نیز می تواند آن را انجام دهد تنها به تعویض برخی از قطعات پرداخته می شود و در واقع قطعاتی اسپرت تر جایگزین آن می گردد.

کسب اطلاعات بیشتر: صافکاری بدون رنگ در تهران

همانطور که بیان شدن تقویت موتور خودرو یکی از اصول اولیه تیونینگ خودرو می باشد که در این مقاله به آموزش تیونینگ موتور خودرو پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی راهکارهای ساده جهت تیونینگ موتور خودرو به شما آموزش دهیم. با آموزش تیونینگ موتور خودرو همراه باشید.

آموزش تیونینگ موتور خودرو

تغییر فیلتر هوا

یکی از مهم ترین عناصر در جریان احتراق موتور اکسيژن است که مستقیما از هوای بیرون کشیده شده و وارد موتور می شود. این هوای ورودی از فیلتر هوا می گذرد و سپس وارد جریان موتور خودرو می گردد. در خودروها از فیلتر هوای معمولی استفاده می شود که خاصیت خنک کنندگی ندارد. برای تیونینگ موتور خودرو می توانید فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنک کننده استفاده کنید تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد. بدین صورت هوای خنک سریعا به موتور خودرو منتقل می شود.

آموزش تیونینگ موتور خودرو
آموزش تیونینگ موتور خودرو

کاهش وزن خودرو

مورد دوم در زمینه آموزش تیونینگ موتور خودرو وزن خودرو است. هرچه وزن خودرو شما بیشتر باشد در نتیجه قدرت بیشتری برای جابجا کردن آن نیاز است. در نتیجه یکی از روش های تیونینگ موتور خودرو کاهش وزن خودرو است. استفاده از رینگ های آلومینویمی سبک به جای رینگ های آهنی و یا تغییر سیستم ترمز کاسه به دیسکی سوراخ دار و برداشتن لوازم صندوق عقب از مواردی است که برای کاهش وزن خودرو انجام می گردد.

تغییر کامپیوتر خودرو

روش سوم از آموزش تیونینگ موتور خودرو به برق خودرو مربوط است. یکی از مهم ترین قطعات خودروهای امروز کامپیوتر خودرو می باشد که تقریبا تمامی رفتارها و حرکات اتومبیل را کنترل می کند. اگر قصد دارید خودرو خود را تیونینگ کنید این چیپ را با یک نمونه اسپرت تعویض کنید. در این حالت زمانی که به قدرت و سرعت بالاتری نیاز دارید، این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا و افزایش میزان پاشش سوخت در انزکتور تامین می کند. این کار حتما باید توسط یک متخصص مانند اتوبیرنگ علی مومنی صورت پذیرد.

آموزش تیونینگ موتور خودرو
آموزش تیونینگ موتور خودرو

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر سپر خودرو در تهران

تغییر اگزوز خودرو

چهارمین گزینه از آموزش تیونینگ موتور خودرو اگزوز خودرو است.  در خودروهای معمولی مسیری خروجی هوا از اگزوز بسیار پیچ در پیچ است تا تا از میزان صدای گاز خروجی جلوگیری شود. اما همین پیچ و خم باعث می شود که هوای خروجی موتور نتواند با شتاب مناسبی خارج شود و گاها برگشت می خورد.

در خودروهای اسپرت مسیر خروجی هوای موتور را تا حد امکان صاف می کنند. البته در نظر داشته باشید که این کار باید به صورت اصولی صورت پذیرد چرا که ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و باعث صدمه زدن به خودرو شود.

تغییر کاتالیست خودرو یا حذف آن

مورد بعدی از آموزش تیونینگ موتور خودرو تغییر در کاتالیست خودرو می باشد. کاتالیست نیز در برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه شده است. این وسیله یک عامل مهم در کاهش شتاب خودرو می باشد و در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود. اگر قصد استفاده از خودرو در شرایط معمولی و در شهر استفاده می کنید بهتر است به جای حذف کاتالیست از یک کاتالیست تمیز و جدید استفاده کنید.

تغییر در توربو شارژر

سیستم توربو شارژ یا سوپر شارژر نقش مهمی در تقویت موتور خودرو دارد. اما اضافه کردن این قطعه و سیستم به خودرو، نیازمند دانش تخصصی نیز می باشد. اگر خودروی شما بتواند سیستم توربوشارژ یا سوپرشارژ را پشتیبانی کند، خواهید دید که چه گشتاور و قدرت فوق العاده ای به موتور القا می شود. این قطعات می توانند تا 50 درصد قدرت موتور را افزایش دهند که یک عدد بسیار مناسب و شگفت انگیز می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: احیای رنگ خودرو در خانه

سیستم جرقه

از دیگر روش ها برای آموزش تیونینگ موتور خودرو تغییر در سیستم جرقه است. می توان برای تیونینگ موتور خودرو از شمع هایی با مقاومت کمتر استفاده کرد و یا اینکه از شمع هایی با چند الکترود که کمک بیشتری به ایجاد جرقه می کنند استفاده کنید. استفاده از مدارهای تقویت سیستم جرقه هم کمک زیادی به سوختن بهتر میکند که انواع آن در بازار یافت میشود و یا نقشه آنها را میتوان بدست آورد به صورت دست ساز درست کرد.

آموزش تیونینگ موتور خودرو
آموزش تیونینگ موتور خودرو

تغییر سرسیلندر

استفاده از تعداد سوپاپ های بیشتر که برای اینکار باید کل سرسیلندر تعویض گردد. این کار باعث بیشتر شدن ضریب تراکم می شود که می توان با تراش دادن چند میلی متر از کف سرسیلندر به ضریب های بالاتری دست پیدا کرد.

مرکز تیونینگ موتور خودرو در تهران

تا بدینجا درمورد تیونینگ خودرو به بحث و بررسی پرداختیم و می دانید که تیونینگ خودرو جزو مواردی است که بسیاری از علاقه مندان به خودرو به سمت این کار می روند. اما مهم ترین مسئله یافتن بهترین مرکز تیونینگ خودرو در تهران می باشد. مجموعه اتوبیرنگ علی مومنی یکی از بهترین و باتجربه ترین مراکز در زمینه تیونینگ خودرو می باشد که دارای تجربه بسیار طولانی در زمینه تغییر ظاهر و تغییر فنی خودرو می باشد. شما عزیزان جهت مراجعه و یا حتی دریافت مشاوره رایگان می توانید با مجموعه اتوبیرنگ علی مومنی تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

Call Now Buttonدریافت نوبت و مشاوره رایگان